Podstrona: Publikacje / Wizytówka pracownika PRz

Publikacje

WYBRANE PUBLIKACJE:

red. Hanna Sommer

Publikacje książkowe: 

     - Kształtowanie się kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwie na przykładzie Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Rzeszowie, H. Sommer, Rzeszów 2006, stron 237

- Aktywność obywatelska we współczesnym społeczeństwie demokratycznym, (red.) R. Klamut, H. Sommer, K. Michalski, Kraków 2010, stron 218
 

Laska, H. Sommer, Socjologia - skrypt, Rzeszów 2011, stron 219

  • Religijność młodej inteligencji na przykładzie studentów Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Rzeszowie (komunikat z badań), w: Ekonomia i Nauki Humanistyczne. Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, nr 2, 1996; s. 109-119

  • Punk – jako próba ucieczki od oficjalnych wartości, w: Ekonomia i Nauki Humanistyczne. Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, nr 5, 1997; s. 121-127

  • Patologiczne aspekty subkultur młodzieżowych w Polsce (na przykładzie ruchu punk i skinhead), w: Problemy społeczne w okresie zmian systemowych w Polsce, (red.) M. Malikowski, Rzeszów 1997;
    283-291

  • Konflikt jako integralna cecha organizacji w: Człowiek w procesie gospodarowania, (red.) K. Jaremczuk, Rzeszów 1998

  • Geneza i rozwój subkultury punkowej w Polsce i zachodniej Europie, w: Ekonomia i Nauki Humanistyczne. Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, nr 178, 2000; s. 53-65 

  • Region Podkarpacki u progu wejścia do Unii Europejskiej, w: Uwarunkowania promocji regionów turystycznych (ze szczególnym uwzględnieniem Euroregionu Karpackiego), Rzeszów – Lesko 2000;
    99-109

  • Kultura jako kategoria socjologiczna w teorii organizacji, Ekonomia i Nauki Humanistyczne, Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, nr 189, 2001; s. 107-117

  • Przemoc w środkach masowej komunikacji i jej wpływ na proces wychowania, w: Przemoc wobec dzieci – wybrane zagadnienia teoretyczne i praktyczne, (red.) K. Pikor, W. Walc, Rzeszów 2002; s. 150-155

  • Problematyka wybranych zjawisk patologicznych w Polsce u progu wejścia w struktury Unii Europejskiej, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego, Pedagogika i Psychologia, nr 5, 2003; s. 133-143

  • Komunikowanie się w przedsiębiorstwie, Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, Ekonomia
    i Nauki Humanistyczne,
    14, nr 219, 2004; s. 167-185

  • Symboliczne aspekty kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwie (na przykładzie rzeszowskiej Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego), Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, Ekonomia i Nauki Humanistyczne, 15, nr 224, 2005; s. 205-221

  • Rodzaje i przyczyny konfliktów oraz sposoby ich rozwiązywania; Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, Ekonomia i Nauki Humanistyczne; 16, 2007; s. 119-135

  • Media jako nośnik informacji i ich wpływ na współczesną młodzież – agresja i przemoc w środkach masowego komunikowania, w: Dziecko i rodzina. Społeczne powinności opieki i wychowania, (red.)
    Gruca-Miąsik, Rzeszów 2007; s. 108-121

  • Adopcja jako zjawisko społeczne w opiniach młodzieży akademickiej – raport z badań w: Opieka i pomoc społeczna wobec wyzwań współczesności, (red.) W. Walc, B. Szluz, I. Marczykowska, UR, Rzeszów 2008; s. 54-75

  • Fundamentalizm arabski jako zagrożenie bezpieczeństwa narodowego na świecie (analiza zjawiska terroryzmu islamskiego) w: Bezpieczeństwo i zagrożenia współczesnego świata, (red.) A. Olak,
    Oleksiewicz, Rzeszów 2008; s. 218-229 
  • Skutki procesów globalizacji w opinii mieszkańców powiatu krośnieńskiego w: Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, Zarządzanie i Marketing; z 16, nr 2/2009; s. 209-219
  • - Przemiany współczesnego świata – globalne wyzwanie edukacyjne w: Szkoła wobec wyzwań XXI wieku, (red.) K. Szmyd, E. Dolata, A. Śniegulska, UR, Rzeszów 2012, s. 107-123
  • - E-learning jako wyzwanie cywilizacji informacyjnej w: Myśl i praktyka edukacyjna w obliczu zmian cywilizacyjnych, (red.) Z. Frączek, K. Szmyd, H. Sommer, A. Olak, UR, Rzeszów 2012, s. 340-357
  • - Rola globalizacji w budowaniu pomostu cywilizacyjnego kultur w: Medzigeneračné mosty, (red.) B. Balogowá, Prešov 2012, s. 156-165.
  •  Wpływ globalizacji na procesy wychowania (kilka uwag o zjawisku) w: Kultura przemiany edukacja, (red.) K. Szmyd, A. Garbarz, Z. Frączek, B. Skoczyńska-Prokopowicz, UR, Rzeszów 2013, s. 107-117
  • Agresja elektroniczna – kilka uwag o zjawisku, w: Agresja i przemoc. Współczesne konteksty i wyzwania, (red.) K. Barłóg, E. Tłuczek-Tadla, PWST, Jarosław 2013, s. 281-298
  • - Hanna Sommer, Wybrane komponenty kultury politycznej i ich wpływ na percepcję państwa, [w:] Zeszyty Naukowe PRz, Humanities and Social Sciences HSS-22-(1-2015) (p-ISSN 2300-5327), (e-ISSN 2300-9918), Rzeszów 2015, s. 219-230
  • - Hanna Sommer, E-learning – wymagania cywilizacyjne, [w:] Edukacja XXI wieku 35, Podmioty, środowiska i obszary edukacyjne, Wyzwania i zagrożenia połowy XXI wieku, red. N. Starik, T. Węglarz, ISBN: 978-83-65096-02-9, Poznań 2015, s. 185-193
  • - Prendecki K., Sommer H., Rejman K., Economic and social problems of trade unions – before and today, [w:] Paradigmy budúcich zmien v 21. storočí V, ed. Iveta Pauhofova, ISBN 978-80-7144-248-6, Bratislava 2015, s. 289-298














Edytor tekstu sformatowanego, text, w celu uzyskania pomocy naciśnij ALT 0. img.cke_flash{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/flash/images/placeholder.png?t=B8DJ5M3);background-position: center center;background-repeat: no-repeat;border: 1px solid #a9a9a9;width: 80px;height: 80px;} form{border: 1px dotted #FF0000;padding: 2px;} img.cke_hidden{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/forms/images/hiddenfield.gif?t=B8DJ5M3);background-position: center center;background-repeat: no-repeat;border: 1px solid #a9a9a9;width: 16px !important;height: 16px !important;} img.cke_iframe{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/iframe/images/placeholder.png?t=B8DJ5M3);background-position: center center;background-repeat: no-repeat;border: 1px solid #a9a9a9;width: 80px;height: 80px;} a.cke_anchor,a.cke_anchor_empty,a[name],a[data-cke-saved-name]{background:url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/link/images/anchor.gif?t=B8DJ5M3) no-repeat left center;border:1px dotted #00f;padding-left:18px;cursor:auto;}img.cke_anchor{background:url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/link/images/anchor.gif?t=B8DJ5M3) no-repeat left center;border:1px dotted #00f;width:16px;min-height:15px;height:1.15em;vertical-align:text-bottom;} div.cke_pagebreak{background: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/pagebreak/images/pagebreak.gif?t=B8DJ5M3) no-repeat center center !important;clear: both !important;width:100% !important; _width:99.9% !important;border-top: #999999 1px dotted !important;border-bottom: #999999 1px dotted !important;padding:0 !important;height: 5px !important;cursor: default !important;} .cke_show_blocks p,.cke_show_blocks div,.cke_show_blocks pre,.cke_show_blocks address,.cke_show_blocks blockquote,.cke_show_blocks h1,.cke_show_blocks h2,.cke_show_blocks h3,.cke_show_blocks h4,.cke_show_blocks h5,.cke_show_blocks h6{background-repeat: no-repeat;background-position: top left;border: 1px dotted gray;padding-top: 8px;padding-left: 8px;}.cke_show_blocks p{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/showblocks/images/block_p.png);}.cke_show_blocks div{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/showblocks/images/block_div.png);}.cke_show_blocks pre{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/showblocks/images/block_pre.png);}.cke_show_blocks address{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/showblocks/images/block_address.png);}.cke_show_blocks blockquote{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/showblocks/images/block_blockquote.png);}.cke_show_blocks h1{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/showblocks/images/block_h1.png);}.cke_show_blocks h2{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/showblocks/images/block_h2.png);}.cke_show_blocks h3{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/showblocks/images/block_h3.png);}.cke_show_blocks h4{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/showblocks/images/block_h4.png);}.cke_show_blocks h5{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/showblocks/images/block_h5.png);}.cke_show_blocks h6{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/showblocks/images/block_h6.png);} .cke_show_borders table.cke_show_border,.cke_show_borders table.cke_show_border > tr > td, .cke_show_borders table.cke_show_border > tr > th,.cke_show_borders table.cke_show_border > tbody > tr > td, .cke_show_borders table.cke_show_border > tbody > tr > th,.cke_show_borders table.cke_show_border > thead > tr > td, .cke_show_borders table.cke_show_border > thead > tr > th,.cke_show_borders table.cke_show_border > tfoot > tr > td, .cke_show_borders table.cke_show_border > tfoot > tr > th{border : #d3d3d3 1px dotted} html { _overflow-y: scroll; cursor: text; *cursor:auto;} img, input, textarea { cursor: default;}

WAŻNIEJSZE PUBLIKACJE 

Publikacje książkowe: 

     - Kształtowanie się kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwie na przykładzie Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Rzeszowie, H. Sommer, Rzeszów 2006, stron 237

                 
- Aktywność obywatelska we współczesnym społeczeństwie demokratycznym, (red.) R. Klamut, H. Sommer, K. Michalski, Kraków 2010, stron 218


 

Laska, H. Sommer, Rzeszów 2011, stron 219

  • Religijność młodej inteligencji na przykładzie studentów Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Rzeszowie (komunikat z badań), w: Ekonomia i Nauki Humanistyczne. Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, nr 2, 1996; s. 109-119

  • Punk – jako próba ucieczki od oficjalnych wartości, w: Ekonomia i Nauki Humanistyczne. Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, nr 5, 1997; s. 121-127

  • Patologiczne aspekty subkultur młodzieżowych w Polsce (na przykładzie ruchu punk i skinhead), w: Problemy społeczne w okresie zmian systemowych w Polsce, (red.) M. Malikowski, Rzeszów 1997;
    283-291

  • Konflikt jako integralna cecha organizacji w: Człowiek w procesie gospodarowania, (red.) K. Jaremczuk, Rzeszów 1998

  • Geneza i rozwój subkultury punkowej w Polsce i zachodniej Europie, w: Ekonomia i Nauki Humanistyczne. Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, nr 178, 2000; s. 53-65 

  • Region Podkarpacki u progu wejścia do Unii Europejskiej, w: Uwarunkowania promocji regionów turystycznych (ze szczególnym uwzględnieniem Euroregionu Karpackiego), Rzeszów – Lesko 2000;
    99-109

  • Kultura jako kategoria socjologiczna w teorii organizacji, Ekonomia i Nauki Humanistyczne, Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, nr 189, 2001; s. 107-117

  • Przemoc w środkach masowej komunikacji i jej wpływ na proces wychowania, w: Przemoc wobec dzieci – wybrane zagadnienia teoretyczne i praktyczne, (red.) K. Pikor, W. Walc, Rzeszów 2002; s. 150-155

  • Problematyka wybranych zjawisk patologicznych w Polsce u progu wejścia w struktury Unii Europejskiej, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego, Pedagogika i Psychologia, nr 5, 2003; s. 133-143

  • Komunikowanie się w przedsiębiorstwie, Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, Ekonomia
    i Nauki Humanistyczne,
    14, nr 219, 2004; s. 167-185

  • Symboliczne aspekty kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwie (na przykładzie rzeszowskiej Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego), Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, Ekonomia i Nauki Humanistyczne, 15, nr 224, 2005; s. 205-221

  • Rodzaje i przyczyny konfliktów oraz sposoby ich rozwiązywania; Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, Ekonomia i Nauki Humanistyczne; 16, 2007; s. 119-135

  • Media jako nośnik informacji i ich wpływ na współczesną młodzież – agresja i przemoc w środkach masowego komunikowania, w: Dziecko i rodzina. Społeczne powinności opieki i wychowania, (red.)
    Gruca-Miąsik, Rzeszów 2007; s. 108-121

  • Adopcja jako zjawisko społeczne w opiniach młodzieży akademickiej – raport z badań w: Opieka i pomoc społeczna wobec wyzwań współczesności, (red.) W. Walc, B. Szluz, I. Marczykowska, UR, Rzeszów 2008; s. 54-75

  • Fundamentalizm arabski jako zagrożenie bezpieczeństwa narodowego na świecie (analiza zjawiska terroryzmu islamskiego) w: Bezpieczeństwo i zagrożenia współczesnego świata, (red.) A. Olak,
    Oleksiewicz, Rzeszów 2008; s. 218-229 

                         Skutki procesów globalizacji w opinii mieszkańców powiatu krośnieńskiego w: Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, Zarządzanie i Marketing; z 16, nr 2/2009; s. 209-219



- Przemiany współczesnego świata – globalne wyzwanie edukacyjne w: Szkoła wobec wyzwań XXI wieku, (red.) K. Szmyd, E. Dolata, A. Śniegulska, UR, Rzeszów 2012, s. 107-123

- E-learning jako wyzwanie cywilizacji informacyjnej w: Myśl i praktyka edukacyjna w obliczu zmian cywilizacyjnych, (red.) Z. Frączek, K. Szmyd, H. Sommer, A. Olak, UR, Rzeszów 2012, s. 340-357

- Rola globalizacji w budowaniu pomostu cywilizacyjnego kultur w: Medzigeneračné mosty, (red.) B. Balogowá, Prešov 2012, s. 156-165.

Wpływ globalizacji na procesy wychowania (kilka uwag o zjawisku) w: Kultura przemiany edukacja, (red.) K. Szmyd, A. Garbarz, Z. Frączek, B. Skoczyńska-Prokopowicz, UR, Rzeszów 2013, s. 107-117

Agresja elektroniczna – kilka uwag o zjawisku, w: Agresja i przemoc. Współczesne konteksty i wyzwania, (red.) K. Barłóg, E. Tłuczek-Tadla, PWST, Jarosław 2013, s. 281-298

- Hanna Sommer, Wybrane komponenty kultury politycznej i ich wpływ na percepcję państwa, [w:] Zeszyty Naukowe PRz, Humanities and Social Sciences HSS-22-(1-2015) (p-ISSN 2300-5327), (e-ISSN 2300-9918), Rzeszów 2015, s. 219-230 

- Hanna Sommer, E-learning – wymagania cywilizacyjne, [w:] Edukacja XXI wieku 35, Podmioty, środowiska i obszary edukacyjne, Wyzwania i zagrożenia połowy XXI wieku, red. N. Starik, T. Węglarz, ISBN: 978-83-65096-02-9, Poznań 2015, s. 185-193 

- Prendecki K., Sommer H., Rejman K., Economic and social problems of trade unions – before and today, [w:] Paradigmy budúcich zmien v 21. storočí V, ed. Iveta Pauhofova, ISBN 978-80-7144-248-6, Bratislava 2015, s. 289-298














Edytor tekstu sformatowanego, text, w celu uzyskania pomocy naciśnij ALT 0. img.cke_flash{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/flash/images/placeholder.png?t=B8DJ5M3);background-position: center center;background-repeat: no-repeat;border: 1px solid #a9a9a9;width: 80px;height: 80px;} form{border: 1px dotted #FF0000;padding: 2px;} img.cke_hidden{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/forms/images/hiddenfield.gif?t=B8DJ5M3);background-position: center center;background-repeat: no-repeat;border: 1px solid #a9a9a9;width: 16px !important;height: 16px !important;} img.cke_iframe{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/iframe/images/placeholder.png?t=B8DJ5M3);background-position: center center;background-repeat: no-repeat;border: 1px solid #a9a9a9;width: 80px;height: 80px;} a.cke_anchor,a.cke_anchor_empty,a[name],a[data-cke-saved-name]{background:url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/link/images/anchor.gif?t=B8DJ5M3) no-repeat left center;border:1px dotted #00f;padding-left:18px;cursor:auto;}img.cke_anchor{background:url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/link/images/anchor.gif?t=B8DJ5M3) no-repeat left center;border:1px dotted #00f;width:16px;min-height:15px;height:1.15em;vertical-align:text-bottom;} div.cke_pagebreak{background: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/pagebreak/images/pagebreak.gif?t=B8DJ5M3) no-repeat center center !important;clear: both !important;width:100% !important; _width:99.9% !important;border-top: #999999 1px dotted !important;border-bottom: #999999 1px dotted !important;padding:0 !important;height: 5px !important;cursor: default !important;} .cke_show_blocks p,.cke_show_blocks div,.cke_show_blocks pre,.cke_show_blocks address,.cke_show_blocks blockquote,.cke_show_blocks h1,.cke_show_blocks h2,.cke_show_blocks h3,.cke_show_blocks h4,.cke_show_blocks h5,.cke_show_blocks h6{background-repeat: no-repeat;background-position: top left;border: 1px dotted gray;padding-top: 8px;padding-left: 8px;}.cke_show_blocks p{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/showblocks/images/block_p.png);}.cke_show_blocks div{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/showblocks/images/block_div.png);}.cke_show_blocks pre{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/showblocks/images/block_pre.png);}.cke_show_blocks address{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/showblocks/images/block_address.png);}.cke_show_blocks blockquote{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/showblocks/images/block_blockquote.png);}.cke_show_blocks h1{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/showblocks/images/block_h1.png);}.cke_show_blocks h2{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/showblocks/images/block_h2.png);}.cke_show_blocks h3{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/showblocks/images/block_h3.png);}.cke_show_blocks h4{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/showblocks/images/block_h4.png);}.cke_show_blocks h5{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/showblocks/images/block_h5.png);}.cke_show_blocks h6{background-image: url(https://hannasommer.sd.prz.edu.pl/admin/engine/javascripts/ckeditor/plugins/showblocks/images/block_h6.png);} .cke_show_borders table.cke_show_border,.cke_show_borders table.cke_show_border > tr > td, .cke_show_borders table.cke_show_border > tr > th,.cke_show_borders table.cke_show_border > tbody > tr > td, .cke_show_borders table.cke_show_border > tbody > tr > th,.cke_show_borders table.cke_show_border > thead > tr > td, .cke_show_borders table.cke_show_border > thead > tr > th,.cke_show_borders table.cke_show_border > tfoot > tr > td, .cke_show_borders table.cke_show_border > tfoot > tr > th{border : #d3d3d3 1px dotted} html { _overflow-y: scroll; cursor: text; *cursor:auto;} img, input, textarea { cursor: default;}

WAŻNIEJSZE PUBLIKACJE 

Publikacje książkowe: 

     - Kształtowanie się kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwie na przykładzie Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Rzeszowie, H. Sommer, Rzeszów 2006, stron 237

                 
- Aktywność obywatelska we współczesnym społeczeństwie demokratycznym, (red.) R. Klamut, H. Sommer, K. Michalski, Kraków 2010, stron 218


 

Laska, H. Sommer, Rzeszów 2011, stron 219

  • Religijność młodej inteligencji na przykładzie studentów Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Rzeszowie (komunikat z badań), w: Ekonomia i Nauki Humanistyczne. Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, nr 2, 1996; s. 109-119

  • Punk – jako próba ucieczki od oficjalnych wartości, w: Ekonomia i Nauki Humanistyczne. Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, nr 5, 1997; s. 121-127

  • Patologiczne aspekty subkultur młodzieżowych w Polsce (na przykładzie ruchu punk i skinhead), w: Problemy społeczne w okresie zmian systemowych w Polsce, (red.) M. Malikowski, Rzeszów 1997;
    283-291

  • Konflikt jako integralna cecha organizacji w: Człowiek w procesie gospodarowania, (red.) K. Jaremczuk, Rzeszów 1998

  • Geneza i rozwój subkultury punkowej w Polsce i zachodniej Europie, w: Ekonomia i Nauki Humanistyczne. Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, nr 178, 2000; s. 53-65 

  • Region Podkarpacki u progu wejścia do Unii Europejskiej, w: Uwarunkowania promocji regionów turystycznych (ze szczególnym uwzględnieniem Euroregionu Karpackiego), Rzeszów – Lesko 2000;
    99-109

  • Kultura jako kategoria socjologiczna w teorii organizacji, Ekonomia i Nauki Humanistyczne, Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, nr 189, 2001; s. 107-117

  • Przemoc w środkach masowej komunikacji i jej wpływ na proces wychowania, w: Przemoc wobec dzieci – wybrane zagadnienia teoretyczne i praktyczne, (red.) K. Pikor, W. Walc, Rzeszów 2002; s. 150-155

  • Problematyka wybranych zjawisk patologicznych w Polsce u progu wejścia w struktury Unii Europejskiej, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego, Pedagogika i Psychologia, nr 5, 2003; s. 133-143

  • Komunikowanie się w przedsiębiorstwie, Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, Ekonomia
    i Nauki Humanistyczne,
    14, nr 219, 2004; s. 167-185

  • Symboliczne aspekty kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwie (na przykładzie rzeszowskiej Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego), Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, Ekonomia i Nauki Humanistyczne, 15, nr 224, 2005; s. 205-221

  • Rodzaje i przyczyny konfliktów oraz sposoby ich rozwiązywania; Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, Ekonomia i Nauki Humanistyczne; 16, 2007; s. 119-135

  • Media jako nośnik informacji i ich wpływ na współczesną młodzież – agresja i przemoc w środkach masowego komunikowania, w: Dziecko i rodzina. Społeczne powinności opieki i wychowania, (red.)
    Gruca-Miąsik, Rzeszów 2007; s. 108-121

  • Adopcja jako zjawisko społeczne w opiniach młodzieży akademickiej – raport z badań w: Opieka i pomoc społeczna wobec wyzwań współczesności, (red.) W. Walc, B. Szluz, I. Marczykowska, UR, Rzeszów 2008; s. 54-75

  • Fundamentalizm arabski jako zagrożenie bezpieczeństwa narodowego na świecie (analiza zjawiska terroryzmu islamskiego) w: Bezpieczeństwo i zagrożenia współczesnego świata, (red.) A. Olak,
    Oleksiewicz, Rzeszów 2008; s. 218-229 

                         Skutki procesów globalizacji w opinii mieszkańców powiatu krośnieńskiego w: Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, Zarządzanie i Marketing; z 16, nr 2/2009; s. 209-219



- Przemiany współczesnego świata – globalne wyzwanie edukacyjne w: Szkoła wobec wyzwań XXI wieku, (red.) K. Szmyd, E. Dolata, A. Śniegulska, UR, Rzeszów 2012, s. 107-123

- E-learning jako wyzwanie cywilizacji informacyjnej w: Myśl i praktyka edukacyjna w obliczu zmian cywilizacyjnych, (red.) Z. Frączek, K. Szmyd, H. Sommer, A. Olak, UR, Rzeszów 2012, s. 340-357

- Rola globalizacji w budowaniu pomostu cywilizacyjnego kultur w: Medzigeneračné mosty, (red.) B. Balogowá, Prešov 2012, s. 156-165.

Wpływ globalizacji na procesy wychowania (kilka uwag o zjawisku) w: Kultura przemiany edukacja, (red.) K. Szmyd, A. Garbarz, Z. Frączek, B. Skoczyńska-Prokopowicz, UR, Rzeszów 2013, s. 107-117

Agresja elektroniczna – kilka uwag o zjawisku, w: Agresja i przemoc. Współczesne konteksty i wyzwania, (red.) K. Barłóg, E. Tłuczek-Tadla, PWST, Jarosław 2013, s. 281-298

- Hanna Sommer, Wybrane komponenty kultury politycznej i ich wpływ na percepcję państwa, [w:] Zeszyty Naukowe PRz, Humanities and Social Sciences HSS-22-(1-2015) (p-ISSN 2300-5327), (e-ISSN 2300-9918), Rzeszów 2015, s. 219-230 

- Hanna Sommer, E-learning – wymagania cywilizacyjne, [w:] Edukacja XXI wieku 35, Podmioty, środowiska i obszary edukacyjne, Wyzwania i zagrożenia połowy XXI wieku, red. N. Starik, T. Węglarz, ISBN: 978-83-65096-02-9, Poznań 2015, s. 185-193 

- Prendecki K., Sommer H., Rejman K., Economic and social problems of trade unions – before and today, [w:] Paradigmy budúcich zmien v 21. storočí V, ed. Iveta Pauhofova, ISBN 978-80-7144-248-6, Bratislava 2015, s. 289-298














Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję